Veelgestelde vragen

Op elke vraag hebben wij een vlekkeloos antwoord!

Hoe herken ik een lid van De Betere Schilder?

Leden van Kwaliteitsorganisatie De Betere Schilder mogen het beeldmerk ‘Aangesloten bij De Betere Schilder’ gebruiken. U vindt deze professionele en gerenommeerde schildersbedrijven met een uitgebreide bedrijfsomschrijving op deze website. Zoek direct schilders in uw regio.

Wat moet er in een goede offerte staan?

Een goede offerte voorkomt misverstanden. Er staat altijd omschreven welke werkzaamheden worden uitgevoerd. Mocht tijdens de inspectie blijken dat er houtrot is, wordt dit apart vermeld, omdat dit vaak onvoorziene kosten met zich meebrengt. Een offerte dient altijd te worden voorzien van de consumentenvoorwaarden. Hierin staat duidelijk vermeld welke garantievoorwaarden er voor uw schilderwerk gelden.

Wat zijn de voordelen van een meerjarig onderhoudsplan?

Dankzij een meerjarig schilderplan heeft u altijd inzicht in de onderhoudskosten op de korte en lange termijn. Ook voorkomt u onnodig hoge kosten door achterstallig onderhoud. U kunt de kosten spreiden, terwijl uw woning altijd in perfecte conditie is.

Hoe beoordeel ik de kwaliteit van goed schilderwerk?

De beoordeling van schilderwerk kan eigenlijk pas als de klus geklaard is. Daarom is het belangrijk dat de ondergrond goed behandeld (gereinigd en geschuurd), of in geval van slechte kwaliteit, helemaal verwijderd wordt. De kwaliteit van de ondergrond bepaalt voor een groot gedeelte de duurzaamheid van het schilderwerk. Natuurlijk moet er altijd gewerkt worden zoals in de offerte staat omschreven. Let vooral op onderhoudsgevoelige plekken, zoals onderkanten, overgangen tussen liggende en staande delen, houtverbindingen, omtrekspeling van ramen en deuren (2 à 3 mm) en de glasafdichting.

Waarom zijn de prijzen van ontvangen offertes zo verschillend?

Als u meerdere offertes heeft voor het uit te voeren schilderwerk is het heel belangrijk om goed te vergelijken. Zorg ervoor dat bij iedere offerte duidelijk omschreven staat welke werkzaamheden worden uitgevoerd. Het nalaten van bepaalde werkzaamheden (zoals het aanbrengen van een extra verflaag) bespaart misschien kosten, maar geeft niet altijd het beste resultaat. Goedkoop is vaak duurkoop als het gaat om duurzaam schilderwerk.

Krijg ik garantie op het uitgevoerde schilderwerk?

Een Betere Schilder geeft u over het algemeen drie jaar garantie op buitenschilderwerk en vier jaar garantie op binnenschilderwerk. Let op: De garantiebepalingen zijn sterk afhankelijk van de geleverde schildersbeurt en datgene dat hiervoor is afgesproken. Raadpleeg uw schilder en de algemene voorwaarden voor meer informatie.

Is een erkend Betere Schilder duurder dan een niet-erkend bedrijf?

Soms lijkt een schilder goedkoper dan collega’s, maar dan bestaat er een grote kans dat het schilderwerk minder duurzaam aangebracht wordt. Uiteindelijk blijkt kwalitatief schilderwerk vaak toch goedkoper. Bovendien heeft u uitgebreide garantie en rechten bij een verschil van mening. Met De Betere Schilder kiest u voor zekerheid.

Hoe objectief zijn de klantreviews van schilders?

De klantreviews die aangesloten schildersbedrijven hebben worden beheerd en gemonitord door een onafhankelijke derde partij, namelijk KlantenVertellen. Reviews worden gecheckt op diverse criteria en worden verwijderd indien deze niet legitiem zijn. De Betere Schilder heeft geen invloed op de reviews.

Wat is de toegevoegde waarde voor mijn schildersbedrijf als ik mij aansluit?

De toegevoegde waarde is in drie delen op te splitsen:

    1. IJzersterk keurmerk & juridische kracht
      Als erkend Betere Schilder onderscheid je je van anderen en biedt je opdrachtgevers zekerheid en vertrouwen. Je kunt ook nog eens méér vragen dan een niet-erkend bedrijf. Daarnaast staan wij achter je in geval van (ontrechte) claims en geschillen en niet betalende opdrachtgevers, kortom een perfect klankbord!
    2. Alle schilder-gerelateerde info en ondersteuning
      Altijd op de hoogte van én hulp bij de steeds veranderende wet- en regelgeving, btw-regels, milieu-eisen, personeelsbeleid, etc.. Ook ontvang je gratis offerte-aanvragen, klantreviews en maak je een eigen RI&E. Tot slot heb je de beschikking over talloze documenten én algemene voorwaarden.
    3. Sterke partnerdeals
      Denk aan forse kortingen op verzekeringen, trainingen, diverse vakmedia, calculatiesoftware, verfafval en het huren van materieel. Bekijk al onze samenwerkingen.


Als prettige bijkomstigheid help jij met een lidmaatschap automatisch mee aan een sterker schildersvak en maak je een vuist tegen oneerlijke concurrentie!

Kortom; schrijf je vandaag nog in!

 

Is het een vast lidmaatschapsbedrag of omzetgerelateerd?

Mits jouw bedrijf in aanmerking komt voor de erkenning van De Betere Schilder kun je lid worden voor slechts €349,- per jaar excl. btw. Dit bedrag geldt voor zowel zzp'ers als werkgevers. Je betaalt geen extra kosten over je omzet of andere lidmaatschappen of verplichtingen.
Wel zo eerlijk en transparant!

Is De Betere Schilder er ook voor werkgevers?

Ja zeker, De Betere Schilder heeft speciaal voor werkgevers een pakket diensten en services die het moderne schildersbedrijf compleet ontzorgen.
Zo zijn er diverse tools ontwikkeld en is er een uitgebreide kennisbank. Ook vaktechnische en veiligheidstrainingen behoren tot de mogelijkheden.

Heb je een andere vraag?

Wij beantwoorden hem graag!

Heb je een andere vraag over het keurmerk, het lidmaatschap of over uitgevoerd schilderwerk? Neem gerust contact met ons op!