Brrr... 'koude' acquisitie | 10 tips voor extra werk in de wintermaanden

Geplaatst op 21 januari door Nick Polm.

Je kijkt in je werkagenda en het is de komende winter ijzig stil. Herkenbaar? Al eens aan ‘koude’ acquisitie gedacht? Nee? Doeltreffend? Zeker, tenminste, als je niet willekeurig mensen gaat bellen… Check onze tien tips om jezelf in de spotlights te zetten als winterschilder. Dan sta je er de koude dagen warmpjes bij.

Ga koffie drinken met (bevriende) aannemers en stylisten. Misschien hebben zij een winterse opdracht binnengehaald en zoeken zij iemand die een steentje bij kan dragen.

Houd in de gaten wat voor projecten er in de buurt zijn. Verbouwt Diergaarde Blijdorp? Bel de verantwoordelijke. Wordt er een nieuw pand gebouwd langs de A12? Wellicht zoeken ze schilders.

Ga een onderhoudscontract aan met opdrachtgevers. Inspecteer tijdens je eerste opdracht, wat de staat is van de rest van het pand. Bied een contract aan (voorbeeld op te vragen) en plan de werkzaamheden in op het moment dat jij een gaatje hebt. In de winter dus…

Je kunt natuurlijk ook bestaande klanten even nabellen of een wervingsmailing sturen (voorbeeld op te vragen). Wellicht hebben zij nog iets wat al weken of maanden moet worden gedaan, maar waar ze simpelweg niet aan zijn toegekomen.

Vraag diezelfde klanten meteen of zij nog kennissen hebben waar schilderwerkzaamheden moeten worden uitgevoerd. Het ligt voor de hand, maar wie weet levert het je voor die ene vrije dag een goede vulling op.

Check welke nieuwbouwwijken ongeveer zeven, acht jaar oud zijn en bied de bewoners een gratis (schilder)inspectie aan. Wie weet kom jij iets tegen dat ook in de winter gedaan kan worden en waar je direct een afspraak voor kunt maken.

Gebruik de super handige winter-kortingsbonnen zeker! Voeg deze (bijvoorbeeld in de zomer) bij je factuur van het buitenschilderwerk. Hiermee geef je 10% korting op binnenwerk in bijv. de maanden november t/m februari (naar eigen wens in te vullen).

De mensen voelen zich gewaardeerd en springen misschien wel in op je aanbieding voor binnenwerk!

Social media mag natuurlijk niet ontbreken. Je kunt simpelweg adverteren, maar denk ook eens over opvallende berichten op je eigen pagina. Zoals een vóór-en-ná-foto van een opdracht.

Deel mooie recensies van klanten die binnenschilderwerk hebben laten doen door jou op jouw social media. Of vraag klanten om jou te taggen in hun eigen foto’s.

Oh, en vult die agenda zich toch niet? Deel dan je kennis op webpagina’s die over het vakgebied gaan. Geef aan hoe jij iets hebt aangepakt en plaats er gelijk een link naar je Instagram, Facebook of webpagina bij. Leuk om te doen op die rustige, koude namiddag met een bak koffie…

Door deze tips heb je straks een streepje voor...

Sluit je dan aan bij ons keurmerk en gebruik talloze documenten, vele besparingsmogelijkheden én bied je klanten zekerheid en vertrouwen!

Meer weten? Vraag vrijblijvend ons informatiepakket aan via onderstaande link., je bent welkom!

Meer nieuws
houtreparatieraamkozijn.jpg
Meest gestelde vragen: Wet kwaliteitsborging

Hey erkend Betere Schilders! De Wet kwaliteitsborging is in werking...

Lees dit bericht
ontwerpzondertitel.gif
UNIEK: Certificering verfspuiterbedrijven gelanceerd!

Kwaliteitsorganisatie De Betere Schilder lanceert per direct een un...

Lees dit bericht
Medewerker heeft recht op 2.500,- trainingsvergoeding via Mijn Carrière

Ook in 2024 kunnen alle medewerkers uit de bedrijfstak schilders-, ...

Lees dit bericht