Hoe social media waarde toevoegt voor ‘onze’ schilders!

Binnen de schilderswereld is vakmanschap van cruciaal belang, maar tegenwoordig wordt ook de online aanwezigheid steeds belangrijker voor je bedrijf en om nieuwe opdrachten binnen te halen. Eén van de manieren om online beter zichtbaar te zijn, is door het gebruik van social media. Toch blijkt uit onze schildersenquête dat slechts 7% van de schilders in Nederland actief gebruik maakt van social media om hiermee nieuwe klanten te werven. En dat is een gemiste kans.

Het verhaal van Salim

We delen graag het verhaal van Salim, eigenaar van schildersbedrijf S.J. Smits. Hij weet door aantrekkelijke content te maken op zijn social media kanalen maandelijks meerdere opdrachten binnen te halen. Hoe hij dat doet? Dat vertelt hij je in onderstaande video.

maxresdefault

Social Media: een verlengstuk van je website

Voor Salim fungeert social media als een verlengstuk van zijn zichtbaarheid en zijn website. Het is meer dan alleen een platform om je werk te tonen; het is een handige tool om potentiële klanten te bereiken. En een visitekaartje en indicatie van zijn vakwerk.

Natuurlijk krijgt Salim ook nog steeds veel aanvragen binnen via mond-tot-mond reclame, vanuit Google of het telefoonboek, maar hij krijgt ook wekelijks aanvragen binnen van klanten die via zijn sociale media bij hem terecht zijn gekomen. Hoe hij dit weet? Bij zijn offertes vraagt hij namelijk altijd even hoe ze bij hem zijn uitgekomen. Hier krijgt hij regelmatig te horen dat ze door het zien van één van zijn video’s contact met hem hebben opgenomen. Ook zijn keurmerk als erkend Betere Schilder helpt hierbij. Het delen van online content kan dus resulteren in directe aanvragen van (nieuwe) klanten.

Dé tips van Salim

Een onderscheidende social media-pagina is volgens Salim wel essentieel. Het gaat niet alleen om wat je post, maar ook om de opbouw en presentatie van je pagina. Klanten moeten kunnen zien dat er tijd en moeite is gestoken in het creëren van je online content. Dit klinkt natuurlijk allemaal heel ingewikkeld, maar dat is het niet. Salim geeft je een aantal tips wat jou kan helpen in je online zichtbaarheid.

  • Zorg ervoor dat je authentiek bent
  • Geniet van het proces en probeer het zo echt mogelijk te maken (dus niet ‘gemaakt’)
  • Laat jezelf consistent zien door meerdere keren per week te posten
  • Heb vooral veel plezier, hierdoor maak je het voor jezelf leuk


Social media mag dan nog door slechts een klein percentage schilders worden benut, Salim bewijst dat het een krachtig middel is om klanten te werven en de online aanwezigheid van schilders te versterken.

 

Ga jij met de tips van Salim aan de slag? Veel succes!

Meer nieuws
easyqlimitededitionmodelleermessenset.png
Hoera, Repair Care is 35 jaar!

Repair Care heeft iets te vieren: 35 jaar toewijding aan innovatie ...

Lees dit bericht
training-smc.jpg
De Betere Schilder nu erkend opleider: gesubsidieerd wrappen en spuiten

Kwaliteitsorganisatie De Betere Schilder is door Stichting Mijn Car...

Lees dit bericht
nsvp2024.png
Inschrijven voor Nationale SchildersVakprijs weer mogelijk

Vanaf vandaag kunnen schilders met hun project weer meedingen naar ...

Lees dit bericht