Goed voorbereid het nieuwe jaar in:
verminder faalkosten

8 praktische tips om faalkosten te verminderen

Herken je dat? Materialen ontbreken, steigers die last-minute geregeld moeten worden, of teams die langs elkaar heen werken. Dit kost niet alleen tijd, maar vooral veel geld. Met het einde van het jaar in zicht is dit de perfecte tijd om kritisch te kijken naar je projecten en processen. Wat ging goed? En wat kan slimmer? Door nu actie te ondernemen, begin je 2025 efficiënter en zonder onnodige (baal)kosten.

  • Met onze 8 praktische tips, krijg je meer rust in je werk
  • Je weet hoe je je agenda en takenlijst hoort te gebruiken en waarom bijna iedereen het verkeerd doet
  • Je weet hoe je in de hectiek van de dag meer grip krijgt op je werkdag
  • Je weet hoe jij je hoofd leeg kan maken en meer focus behoud overzicht behoud op je projecten

Herken je dit?

Gebrekkige communicatie: Pieter vergat door te geven hoe hoog de gevel was, waardoor het schilderteam onderweg ontdekte dat ze een steiger nodig hadden in plaats van een ladder. Zonde!

Slechte werkvoorbereiding: Hanneke heeft geen takenlijst en selecteerde daardoor de verfkleuren niet op tijd. Weer vertraging door ontbrekende materialen.

Slechte afstemming tussen teams of externe partijen: Hans, de projectleider, stemde zijn taken niet af met het installatieteam. Hierdoor begon het schilderwerk terwijl er nog leidingen en kabels werden geplaatst. Het schilderteam kon dus nog niet beginnen.

De oplossing? Slimmere werkprocessen en betere communicatie!

Met slimme tools en bewezen methoden kun je faalkosten drastisch verminderen. Woub helpt je hierbij. Het handboek staat vol met praktische tips waarmee je direct een verschil maakt in jouw projecten.

Download via het formulier het handboek met 8 praktische tips!